gözlerinden gitme yok / Gurbannazar EZİZOV

Gurbannazar EZİZOV
Çeviren: Hüdayi Can

***
Bana
senin gözlerinden gitme yok.
Bana
senin sözlerinden gitme yok.
Anla en son güne dek bu alemde,
Bağlıyım sana sevinçte, elemde.

Senli ipek gecelerden gitme yok.
Senli aydın gündüzlerden gitme yok.
Bu serazat gençliğimden giderim.
O bastonlu kocalıktan giderim.
Ki elimden gelmez ondan gitmemek.
Ama senin kaderinden gitme yok.

Ben zemin.
Sen ise koca asuman.
Saçın huzmelerdir, yüzüm okşayan.
Ama, anla, lalem, öyle gün doğar:
Saçların kar olur, üstüme yağar.
Ve okşarken ak saçların yüzümü,
Bakarım göklerden yerin yüzüne.

Ben bir kızda gözlerini görürüm.
Ben bir kızda sözlerini görürüm.
Şafakta görürüm, yanağın alın.
Gecede görürüm, yanağın halın.
Gözüm düşer yapraklarda jaleye,
Alırım yavaşça gözyaşın diye.

Dünya hep dönüyor.
Her şey yolunda.
Hiçbir güce onun yolun tutma yok.
Ve sen varsın dünyanın her gülünde,

Onun için bu dünyadan gitme yok.

"Kaşgar"dan





Yorumlar

Popüler Yayınlar