DÖNMEM BEN, BEYLER

Seyitnazar Seydi
Çeviren: Hüdayi Can/ Gurbandurdı Geldiyev

Vatan için çıktım kır at üstüne,
Canım çıkana dek dönmem ben, beyler!
Diktir başım, düşmem düşman altına,
Seller gibi kandan kanmam ben, beyler!

Halkım için şirin candan geçerim,
Düldül binip, kanatlanıp uçarım,
Namert olmam, Hakk'a kasem içerim,
Yanan bir ateşim, sönmem ben, beyler!

Esir kalmaz çoluk çocuk ağlayıp,
Oda düşmez âşık yürek dağlayıp,
Ben de bugün Murtaza'dan çağlayıp,
Yemin ettim, ondan dönmem ben, beyler!

Temaşa eyleyin benim vurşuma,
Yüz bin ordu hiç çıkamaz karşıma,
Er yiğidim, mertlik ile durşuma,
Ateşe vursalar, yanmam ben, beyler!

“Erim” diyen gelsin Hakk’a ermeye,
Ordu yığıp, Mirhaydar'ı vurmaya,
İl yurt için şirin canım vermeye,
Vurdum başım, şarttan sınmam ben, beyler!

Hak ezelden saldı beni bu yola,
Can vermeden, diri düşmem hiç ele,
Temaşa kılın siz bulanan sele,
Nice kanlar içtim, kanmam ben, beyler!

Erden doğdum, erlik ile ölürüm,
Kim dosttur, kim düşman farkın bilirim,
Savaşta ağlamam, şadım, gülerim,
Namertçe dünyaya inmem ben, beyler!

Yad ederim Göroğlu’yu, Zaman’ı,
Ali Murtaza’yı, Şah-ı merdanı,
Rüstem Zal, İskender, Gacar pehlivanı,
Deyip geçtim, çoğun saymam ben, beyler!

Seydî çıktı at silahın süsleyip,
Kan gördü gözlerim kalp hevesleyip,
Ölürüm de kaçmam, ordu isteyip,
Savaş için çıktım, dönmem ben, beyler!

Yorumlar

Popüler Yayınlar