Kadir Allah, bize yine medet ver

Berdinazar Hudaynazarov
Çeviren: Hüdayi Can, Gurbandurdı Geldiyev

Kolladın da bu günlere yetirdin,
Kadir Allah, bize yine medet ver.
Huzurunda kabul olsun dileğim:
Büyüğe fehm, küçüklere edep ver.

Sevinç de bahşetti yıllarım, ayım,
Acıdan da kâfî verildi payım.
Şükür senden ayrılmadım Allah'ım,
Göreceğim günlerime kanat ver.

Neler gerçek imiş, ne yalan imiş,
Kim düzgün imiş, şom da kim imiş,
Hep ortaya çıksın kimler kim imiş,
Ak karanın arasına serhat ver.

Bu toprağa değilim ben bîgâne,
Geldim onu ömür boyu sevmeye,
Evvel ahir doğru söz söylemeye,
Gayret verdin Rabb'im, yine gayret ver.

Biri bir taş atsa benim yoluma,
Dolaştırsın kader zorlu ağına,
Küçülmemek için aziz ilime,
Zaman zaman Göroglu’na hayat ver.

Mecal gerek menzillerden geçmeye,
Evlat gerek beka yolun açmaya.
Yetilmedik ak tanları koçmaya,
Bizden sonra gelenlere müddet ver.

Kalplere ferahlık versin kanaat,
Gözümüzden gaip olsun kabahat.
Bak işte kalmadı, o kadim adet
İnsanlara sabır ile takat ver.

Fer versin sıcakta bitince gücüm
Gölgesinde dinlendiğim ağacım.
Değeri bilinsin talih tacının,
Bu talihi ucuz etme, kıymet ver.

Güzel gence güzel yarlar nasip değil,
Doğru. Fakat bunu demek üslûp değil.
Kara karnın doluluğu hesap değil,
Sol göğüse sehavet ver, kanat ver.

Denginden geçmeyin düğünün yasın,
Boşuna gitmesin gayret, ihlasım.
Atalar nefesi sinen mirasım,
Aslı helal ocağıma devlet ver.

Yere sinsin bahar yağan yağışlar.
Geleceğe ibret olsun yanlışlar.
Filiz verip yerden çıksın alkışlar,
Soframıza bereket ver, himmet ver.

Çiseleyen damla henüz yağmur değil,
O da neymiş: elmas da değil, kömür değil.
Vereceksen yakışıksız ömür değil,
Korlar gibi alev saçan Kısmet ver.

Mertebedir benim yüce şiarım,
Yaradan'ım, iki dünya çerağım.
Yatağa yorgana mıhlanan çağım
Ahirete yol almaya ruhsat ver!

Yorumlar

Popüler Yayınlar